
______________________________________________________________ 

 
AMNESTY INTERNATIONAL 

NEWS SERVICE 01/95 

______________________________________________________________ 

 

TO:   PRESS OFFICERS         AI INDEX: NWS 11/01/95 

FROM: IS PRESS OFFICE DISTR: SC/PO            

DATE: 4 JANUARY 1995             NO OF WORDS:193 

 

NEWS SERVICE ITEMS: EXTERNAL - SOUTH KOREA (reactive item, being sent to South 

Korean media)  

 

PLEASE NOTE : The Central Africa Mission (based in Rwanda) has been postponed 

to 11 January. 

 

PLEASE NOTE THE FOLLOWING PERSONNEL CHANGES :  

 

CASEY KELSO is the Press Officer for Africa and Asia. 

 

KAMAL SAMARI is the Press Officer for the Middle East and North & West  

Africa (for 6 months). 

 

SORAYA BERMEJO is the new Press Officer for Latin America and Europe (for 6 

months). She will be starting on 9 January.  

 

ANDROULLA KYRILLOU is the Assistant Press Officer (for the next 6 months) 

and will be in charge of the News Service. 

 

PAULA SEAGER is now the Audio Visual Production Coordinator, but will be acting 

up to A.V. Producer until March 95' while Adam Lloyd is away. 

 

DINA STAVRINIDES will no longer be working in the Press Office except for a 

few days on the Press Officers Meeting.  

 

 

 

INTERNATIONAL NEWS RELEASES 

 

Sudan - 25 January  - SEE NEWS SERVICES 275 AND 261 

 

Turkey - 8 February - SEE NEWS SERVICE 261 

 

Northern Iraq - 28 February  - SEE NEWS SERVICE 266  

 

TARGETED AND LIMITED NEWS RELEASES 



 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

News Service 01/95 

AI INDEX: ASA 25/WU 09/95 

4 JANUARY 1995 

 

SOUTH KOREA: GOVERNMENT REGRETS UNAUTHORISED REPRODUCTION OF AMNESTY 

INTERNATIONAL REPORTS 

 

The Government of the Republic of Korea (South Korea) has expressed regret 

about its unauthorised reproduction of two of Amnesty International's reports 

on the Democratic People's Republic of Korea (North Korea). 

 

 Amnesty International had expressed its concern to the South Korean 

Government that the organization's reputation for impartiality may have been 

jeopardized by the South Korean Government's selective use of Amnesty 

International's reports on human rights in North Korea. 

 

 The human rights organisation also reiterated that it opposes human rights 

violations in both South Korea and North Korea.  

 

 In a letter delivered to Amnesty International on 21 December, the South 

Korean Government expressed regret that it had reproduced Amnesty 

International's reports in August 1994 in breach of copyright. It said that 

it planned to withdraw all copies in circulation and to destroy existing stock.  

 

 The government also said that it would not reproduce Amnesty 

International's reports in the future without obtaining the organization's 

written authorization.  

 

ENDS\              


