Incorrect reporting of Amnesty International statement in Bahraini newspapers

A number of Bahraini newspapers published articles on 2 September containing incorrect information about Amnesty International statements on Bahrain.

The articles incorrectly state that Amnesty International called on Bahraini political groups not to use children in protests for political gains or as human shields.

Amnesty International has never published such a statement and urges all these newspapers to immediately withdraw this article from their websites and to publish corrections in their printed editions.

The most recent statement issued by Amnesty International on Bahrain can be found on its website:

In Englishاللغة العربية 

Note: this statement has been amended to reflect new information that more than one newspaper published this incorrect information about Amnesty International.

Topics